המדריך לבחירת טבעת אירוסין מושלמת

הצעת נישואין היא אחת המשימות המאתגרות והמהנות ביותר, וכחלק מהמסורת על הגבר ליצור הפקה של ממש ולעשות הכל כדי לפסוע בצעדי ענק אל צמד המילים YES, I Do. ניתן לומר כי אחת מן הבחירות הגורליות והמורכבות, היא בחירת טבעת האירוסין המושלמת שתשמש בנאמנות את הגבר ביום המרגש. לכן, הכנו עבורכם מדריך מיוחד שיסייע לכם לבחור את הטבעת הגורלית.

שנתחיל?

ללכת על בטוח – דגם סוליטר

הדגם הנפוץ ביותר בטבעות אירוסין הוא דווקא הדגם הקלאסי – סוליטר, המעוצב עם יהלום בודד ובולט במרכז. אומנם זו בחירה קלאסית, אך יחד עם זאת חשוב להבין כי שדרוג של טבעת הסוליטר תאפשר לה להיראות טוב יותר. תוכלו להוסיף שיבוץ של יהלומים קטנים לצד היהלום המרכזי, שיבוץ יהלומים במסגרת הטבעת, או בשניהם. הנטייה לבחור בדגם סוליטר הוא ברור, שהרי הוא תמיד יהיה אופנתי וגם חלק מהנוף בקולקציות הקיימות מזה שנים.

גולת הכותרת – היהלום שבטבעת

כחלק מהמסורת, נוהגים לרכוש טבעת אירוסין המשובצת ביהלום, כאשר כל אחד בוחר את איכות וגודל היהלום על פי תקציב אישי. איכות היהלום נמדדת על פי כמה פרמטרים:

  • משקל קראט/גודל היהלום – משקל היהלום המלוטש וגודלו משפיעים על המחיר: ככל שהוא יהיה כבד יותר, כך מחירו יהיה בהתאם. יהלומים מגיעים בגדלים שונים והם נעים בין מספר רב של קראטים המשפיעים על העלות שלהם. כדאי לדעת שכל 100 נקודות = 1 קראט.
  • ניקיון – ישנם הפרשים משמעתיים בין מחירי היהלומים, כאשר רוב ההפרש נגזר מניקיון ואיכות היהלום. ככל שהוא יהיה נקי יותר ללא פגמים, כך ערכו יהיה גבוה יותר.
  • צבע – ככל שגוון היהלום יהיה בוהק ולבן יותר כך ערכו יהיה גבוה יותר.
  • חיתוך היהלום – ישנם סוגים שונים של חיתוכים, כאשר ערכו של היהלום נמדד על פי צורת החיתוך המדויקת שלו. הצורות הנפוצות הן: חיתוך עגול, מרובע, טיפה, אמרלד וכו'.

התאמת הטבעת לאופייה של הכלה

אחד האתגרים הגדולים עבור הגבר הוא בחירת טבעת אירוסין שתתאים לאופייה של הכלה, שהרי לכל אחת יש אופי וטעם ייחודי משלה. לכן, כדאי לקבל המלצה מאם הכלה או מחברתה הטובה (בתנאי שישמרו את ההצעה בסוד). כמו כן, ניתן גם להביט בסגנון התכשיטים שהיא עונדת ביום יום ולזהות את הסגנון האהוב עליה.

אפשר גם לבחור את הטבעת על פי אופייה: אם מדובר בכלה שקטה, מופנמת ובעלת סגנון לבוש קלאסי, הבחירה המושלמת עבורה תהיה טבעת אירוסין עדינה בעלת יהלום בודד ומרשים המשדרת פשטות ויוקרה בו זמנית. עבור כלה בעלת אופי תוסס, ניתן לבחור טבעת נוצצת וגדולה עם יהלום בולט ואולי גם כמה יהלומים קטנים הסובבים את היהלום המרכזי.

מתלבטים בבחירת טבעת אירוסין? צוות המומחים של חברת MyClass Diamonds ישמח לסייע לכם במלאכת הבחירה. המשרד שוכן בבורסת היהלומים ברמת גן ומציע קולקציה מרשימה ללא פערי תיווך. פשוט לרכוש תכשיטים מהיצרן.

לייעוץ ותיאום פגישה >>>

איך בוחרים יהלום?

אומרים שהיהלום הוא חברה האהוב של כל אישה. כך, נראה כי הוא המתנה האולטימטיבית עבורה לכל אירוע מיוחד ובייחוד, עבור טקס הצעת הנישואין המרגש . רכישת יהלום היא תורה שלמה בפני עצמה, שעל פי רוב אינה ידועה לכולם, לכן קיבצנו למענכם כמה הסברים חשובים שיסייעו לבצע בחירה נבונה שתצדיק את העלות היקרה.

ראשית נדגיש כי איכות היהלום נמדדת בכמה גורמים חשובים:

  • ליטוש היהלום – הכוונה היא לאופן בו מלטשים את חומר הגלם בכדי לחשוף את פאותיו. הליטוש מקנה לאבן ברק דרכו יוכלו להיכנס קרני האור שיופצו החוצה, ולכן הוא חייב להיעשות בצורה מקצועית. בחירה ביהלום עגול הוא הבחירה הטובה ביותר, כיוון שבו החזר האור יהיה טוב יותר.
  • גוון היהלום – ישנם גוונים שונים של יהלומים, כאשר הגוון הנפוץ יותר בשוק הוא לבן. יהלום לבן יהיה רכישה מצוינת, כאשר ישנם עשרות גוונים גם בגוון הלבן. הבחירה הטובה ביותר תהיה ביהלום בגוון לבן כאשר הצבעים בין D ל – I הם המומלצים.
  • בהירות היהלום – יהלומים מכילים באופן טבעי התגבשות פנימית שאינה נראית לעין, ולכן בחירת היהלום מתייחסת לכמות ההתגבשות הנמצאת בתוכו. דרגות הבהירות המומלצות הן: VS1, VS2, SI1 ו SI2.
  • משקל היהלום – משקלו נמדד על פי קראט, כאשר קראט אחד שווה ל -0.2 גרם. קראט מחולק ל- 100 נקודות השוות לקראט. פרמטר זה הוא קריטי בבחירת היהלום, כיוון שמשקל היהלום מכריע על עלותו, כמו כן, ישנם פערים מהותיים בין הנקודות, לדוגמה – רכישת יהלום עם 49 נקודות יכול להיות זול משמעותית מיהלום המכיל 50 נקודות, מה גם שאין פערים באיכות האבן, אלא רק במחיר.

הכירו את היהלום העגול הפופולרי

כאשר רוכשים תכשיט משובץ יהלומים, ניתן לבחור את צורתם ואת סוג הליטוש שלהם בהתאם לתקציב ולסגנון האישי. חיתוך היהלום מאפשר קבלת מגוון סוגי צורות, כאשר לכל צורה יש אופי מיוחד משלה. יהלום עגול הוא אחד מהיהלומים הנפוצים והפופולריים בשוק בשל התפזרות האור המיוחדת שצורת היהלום מעניקה לתכשיט. יהלום זה סחיר יותר, כלומר קל למכור אותו ביחס לסוגי היהלומים האחרים, מה גם שערכו נשמר לטווח הארוך ללא תנודות. רק לסבר את האוזן, יהלום המלוטש בצורה עגולה הוא המבוקש ביותר, וכיום כ-75% מהיהלומים בשוק הם עגולים.

קבלת תעודה גמולוגית עבור היהלום

בעת רכישת יהלום העולה על 30 נקודות חשוב לקבל תעודה גמולוגית, שהרי היא נחשבת ל"תעודת זהות" של היהלום. בתעודה יופיעו פרטי היהלום וכל הפרטים הקשורים לרכישה.

צוות המומחים של חברת MyClass Diamonds ישמח לסייע במלאכת בחירת היהלום המתאים עבורכם ולפי התקציב האישי. המשרד שוכן בבורסת היהלומים ברמת גן ומציע קולקציה מרשימה של יהלומים ללא פערי תיווך. פשוט לרכוש תכשיטים מהיצרן.

לייעוץ ותיאום פגישה >>>

צפו בגלריה של מגוון טבעות אירוסין >>>

cheapest essay writing service
best paper prices